Trasy do 40 km

odrážka Trasa č. 8 - "Rybníky"
Délka trasy: 32 km
Směr cesty: Jedomělice - Mšec - Třtice - Bucký rybník - Mšec - Srbeč - Pozdeň
Bucký rybník
Mapa trasy

Popis cesty: Z Pozdně se vydáme po stoupající silnici na Jedomělice. Na vrcholu stoupání u jedomělického hřbitova odbočíme ze silnice vpravo a pokračujeme po této zpočátku ještě mírně stoupající polní cestě stále rovně přes les. Když vyjedeme z lesa, již vidíme střechy Mšece. Pokračujeme tedy dále rovně po cestě mezi poli až do vsi. Ze Mšece se vydáme již po silnici na Třtici a dále na Bucek (směr Křivoklád). Uplynulý úsek je vesměs po rovince, s mírným krátkým stoupáním před Třticí a ve Třtici. Na konci Buckého rybníka odbočíme doleva na modrou turistickou značku, které se držíme opět až do Mšece. Tato modrá turistická trasa nás provede po rovince cestou kolem rybníků Punčocha, Mlýnský rybník, Pilský rybník a Červený rybník. Ve Mšeci se vyšplháme do posledního kopce po silnici na Srbeč a kolem Dubového rybníka dorazíme až do Pozdně.

odrážka Trasa č.9 - "Hříškov I."
Délka trasy: asi 35 km
Směr cesty: Líský - Bilichov - Hříškov - Panenský Týnec - Žerotín - Zichovec -
Hořešovice - Pozdeň
Mapa trasy

Popis cesty: Z Pozdně se vydáme po táhlé stoupající silnici na Lísky. Projedeme kolem zvoničky a obchodu po pravé straně, silnice se stáčí doprava a začíná klesat. Klesání si však moc neužijeme a hned odbočíme na betonovou cestu vlevo, která opět chvilku stoupá. Držíme se bez odbočování stále této cesty, která se náhle stává polní. Dojedeme po ní až k březovému hájku se studánkou Královkou. Kousek za tímto hájkem na první odbočce uhneme vlevo, kde se z cesty stává úzká vyšlapaná cestička vedoucí do lesa. Tam již narazíme na modrou turistickou značku, která zpočátku vede jakýmsi korýtkem a nakonec ústí na cestu, po které sjedeme kolem chatové osady z kopce až k Velkému Bilichovskému rybníku. Tato uplynulá část trasy od studánky se Panenský Týnec - Klášterní dvůrbude líbit těm, kteří rádi jezdí v terénu po neupravených lesních cestách a je o to příjemnější, že vede z kopce. Příjemného ale bylo dost a my pokračujeme dále po modré značce, od rybníka už zase do kopce, který končí až odbočením vpravo, kterým nás modrá zavede do obce Bilichov. Když narazíme na hlavní silnici, vydáme se po ní doleva a jedeme až na křižovatku, kde je mimo jiné i zastávka ČSAD. Zde si vybereme ulici úplně vlevo, bohužel po chvíli stoupající opět do kopce. Vyvede nás až nad obec, kde se nám při ohlédnutí ukáže pěkný pohled na horu Říp. Pokračujeme teď již po rovince, stále rovně až k lesu. Tam staneme na začátku Zámecké silničky, protínající les začátek zámecké silnice. Uuprostřed lesa na výrazné křižovatce ve tvaru kříže (jediné křížení "silnic") odbočíme vpravo a držíme se této místy rozbité silničky, která mírně klesá a vyvede nás z lesa mezi poli. Před námi již spatříme vísku - Hříškov. Otevře se i nádherný pohled na české Středohoří. Vydáme se směrem k vesnici. Napravo od vesnice stojí výrazná věž vodojemu, podél kterého se vine silnička směrem na Panenský Týnec - na tu je třeba se napojit. Ta nás provede mezi poli s výhledem na Středohoří po levé straně. Na konci této silničky, přijedeme k hlavní silnici směrem na Louny. My se však stočíme vpravo, podjedeme ji a vydáme se doprava do Panenského Týnce. Odtud již po běžných komunikacích přes Žerotín, Zichovec, Bilichov, Hořešovice až do Pozdně.

odrážka Trasa č.10 - "Hříškov II."
Délka trasy: asi 35 km
Terén: silnice, polní a lesní cesta
Směr cesty: Líský - Bilichov - Hříškov - Panenský Týnec - Žerotín - Zichovec - Hořešovice - Pozdeň

Mapa trasy

Hříškov vodojemPopis cesty: Vyjíždíme úplně stejným směrem jako v předchozí trase č.9. Z Pozdně se tedy vydáme po táhlé stoupající silnici na Lísky. Projedeme kolem kapličky a obchodu po pravé straně, silnice se stáčí doprava a začíná klesat. Klesání si však moc neužijeme a hned odbočíme na betonovou cestu vlevo, která opět chvilku stoupá. Držíme se bez odbočování stále této cesty, která se náhle stává polní. Dojedeme po ní až k březovému hájku se studánkou Královkou. Kousek za tímto hájkem na první odbočce uhneme vlevo, kde se z cesty stává úzká vyšlapaná cestička vedoucí do lesa. Tam již narazíme na modrou turistickou značku, která zpočátku vede jakýmsi korýtkem a nakonec ústí na cestu, po které sjedeme kolem chatové osady z kopce až k Velkému Bilichovskému rybníku. Tato uplynulá část trasy od studánky se bude líbit těm, kteří rádi jezdí v terénu po neupravených lesních cestách a je o to příjemnější, že vede z kopce.
Když přijedeme na křížení cest u rybníka, dáme se po cestě doleva. Vpodstatě tak rybník objíždíme a máme ho stále po levé straně. Projedeme tak malou rekreační oblastí a vjedeme do lesa, který začíná závorou zamezující vjezdu automobilů. Po této cestě jedeme dál kolem Malého Bilichovského rybníku a Druhého rybníku. Cesta vede nádherným údolím mezi lesy a trochu táhle stoupá. Na vrcholu stoupání se stáčí vpravo. Pokračujeme až na křižovatku (kříž) se silnicí (Zámeckou), kterou projedeme rovně a držíme se této místy rozbité silničky, která mírně klesá a vyvede nás z lesa mezi poli. Před námi již spatříme vísku - Hříškov. Otevře se i nádherný pohled na české Středohoří. Vydáme se směrem k vesnici. Napravo od vesnice stojí výrazná věž vodojemu, podél které se vine silnička směrem na Panenský Týnec - na tu je třeba se napojit. Ta nás provede mezi poli s výhledem na Středohoří po levé straně. Na konci této silničky, přijedeme k hlavní silnici směrem na Louny. My se však stočíme vpravo, podjedeme ji a vydáme se doprava do Panenského Týnce. Odtud již po běžných komunikacích přes Žerotín, Zichovec, Hořešovice až do Pozdně.

odrážka Trasa č. 11 - "Kozojedy"
Délka trasy: 40 km
Terén: silnice, polní a lesní cesta
Směr cesty: Srbeč - Bdín - Kroučová - Ročov - Kozojedy - Bor - (Milý, Srbeč) Líský - Pozdeň

Mapa trasy

Vrch Vošková - silueta Borovice GSM vpravoPopis cesty: Z Pozdně se vydáme po rovině na Hřešice, kolem Dubového rybníku do Srbče a stále rovně až do Bdína. Ve Bdíně na začátku vesnice odbočíme doprava na úzkou silničku stoupající po chvíli do kopce. Odbočku lze poznat i podle tabule o Přírodním parku Džbán a křížku na pravé straně. Již nad vesnicí lze na levé straně ve stráni spatřit vyčnívající borovici GSM. Na vrcholu stoupání narazíme na modrou turistickou značku, která před námi uhýbá doleva po štěrkové cestě. Vydáme se po ní vzhůru do kopce. Mineme základnu borovice GSM a pokračujeme ve stoupání. Je dosti náročné, ale naštěstí ne dlouhé, a tak se kopec nechá i vklidu vytlačit. Pokračujeme po modré, která vede bukovým lesem, stále po vrstevnici, překřížíme silnici, ale držíme se stále modré turistické značky směr Kroučová a Třeboc. Na rozcestníku před Třebocí odbočíme vpravo na červenou turistickou značku směr Dolní Ročov. (V okolí Ročova nesouhlasí turistické značení se staršími mapami). Mineme sjezd lesem z kopce dolů do Ročova a držíme se stále dál po cestě, kde se najednou napojíme na zelenou turistickou značku. Ta nás zavede až k silnici, po které se vydáme vlevo z kopce dolů do Kozojed. U rybníčku (nádrže) na návsi odbočíme v pravo na cestu, která pochvíli začne stoupat do kopce (stáčí se mírně vlevo) až k hájovně. Zde se zdá, že cesta je pouhým vjezdem do domu - to je však omyl. Před hájovnou je rozcestník - pokračujeme dál po žluté turistické značce směr Dřevíč. Cesta vede stále do kopce. Dovede nás až na rozcestí se zelenou turistickou značkou. My pokračujeme stále rovně ve směru trasy do kopce - již neznačeno! Za krátko začíná asfaltová cesta, která nás dovede až k silnici spojující Hříškov a Řevničov. Na ní odbočíme vlevo a zanedlouho dojedeme ke křižovatce, kde zamíříme doprava na Bor. Odtud si můžeme vybrat a bud se vydat po silnici přes Milí, Srbeč do Pozdně. Nebo za vesnicí Bor (u laviček s tabulí Milské stráně) odbočíme v prudké pravotočivé zatáčce vlevo, projedeme kolem chmelnice až k lesu, kde se napojíme na modrou turistickou značku. Na výrazném křížení cest, kdy modrá uhýbá vlevo však jedeme stále rovně ven z lesa, kolem chmelnice, s parádním výhledem na horu Říp a sjedeme prudký kopec do Líského a do Pozdně.